19.únor

VYSTOUPLÉ LOPATKY | CVIKY NA POSTUPNÉ SROVNÁNÍ

posted by Aleš Lamka

V dnešním článku a video se pokusíme zlepšit vystouplé lopatky. Co to je? Lopatky neleží na hrudníku a část u páteře směřuje ven a tím pádem to pak vypadá, že máte na zádech boule. Sice to může vypadat drsně, bohužel to ale není dobře, je to špatně. Obrázek zde 

Rizika

Bolesti v této oblasti

Špatné stabilní základna pro tlaky jako benchpress a podobně

Bolest a nepohodlí, když máme ruce nad hlavou

 

Existuje několik množných důvodů

Skřípnutý nerv v oblasti vršku zad – s tím bohužel takto nic nevmyslíme. Tomto případě je třeba zajít za doktorem.

 

Pokud ale jde o svalové dysbalance, které jsou častější případ, tak to bude vypadat následovně.

Slabé rotátory, Silný sval prsní malý i velký, Silná křídla, Silné vrchní trapézy Slabý vršek zad, Silná interní rotace

To jsou základní věci, které to mohu způsobovat – držení vašeho těla bývá hlavní problém. Problémy mohou být i v oblastní krku nebo v neprotažení lopatek. Pokud si nebudete jisté, rozhodně se nebojte zajít za fyzioterapeutem, který vám přímo pomůže. Často je velmi těžké poznat svůj problém.

 

Možné nápravy

Protahovat hrudník

Protahovat křídla

Posilovat vršek zad

Důsledný Warm up a Posilování rotátorů. (externí rotace s gumou, mačkání lopatek s gumou)

Často tlačíme na kozy s lokty ven – zkusit předsadit rameno a vytočit externě = bolí to. Proto se nadoporučuje u benche mít externí rotaci a předsazená ramena. Díky špatné funkci mezi lopatkového svalstva to může bolet a nemusíte být stabilní, proto je třeba posílit i protáhnout tuto oblast

Push up – protrakce a retrakce lopatek v kliku s lokty u těla

Push up – protrakce a retrakce lopatek v kliku s lokty od těla

Tlaky s jč na zemi – protrakce a retrakce ramene

 

KOMENTÁŘE

Buď první, kdo přidá komentář!

NAPSAT KOMENTÁŘ