22.říjen

NEJLEPŠÍ MOŽNÉ VARIANTY SNÍDANĚ

posted by Aleš Lamka

Časové výhody snídaně, neboli prvního jídla dne

Zlepšení energie – Většina z nás něco dělá a potřebuji tedy k práci energii. Díky jednoduché věci, jako je snídaně doplníte tělu dostatek energie na vaše potřebné úkony. Nesmíme brát jídlo pouze jako něco, co nám chutná, ale něco co je prostě nutné a co potřebujeme pro správné fungování těla

Zasycení ihned po ránu – což může vést k lepšímu kontrolování jídla v průběhu dne a samozřejmě lepší náladě. Tím snižujeme riziko přejídání ve zbytku dne.

Zlepšený metabolizmus – Neustálým příjmem jídla a energie budete tělo učit mnohem lépe energii využívat a nikoliv ji ukládat na později do tukových zásob. To celkově pomůže hubnutí a budování svalové hmoty

Kontrola cukru v krvi - Některé studie ukazují, že pravidelné vynechávání snídaní může zhoršovat citlivost na inzulin (1,2). To my určitě nechceme. Chceme, aby naše citlivost byla co nejlepší a tím pádem jsme s co nejmenším výkyvem insulinu dokázali přesunout co nejvíce živin do míst, kde jsou potřeba.

Snížení srdečních chorob - což má samozřejmě přímou spojitost s tím, že zlepšujeme citlivost na inzulin, zlepšujeme cholesterol, krevní tlak, konstantní příjem energie a lepší funkce metabolismu.

 

Jaké potraviny jsou ideální po ránu

Vajíčka – velmi kvalitní, využitelný zdroj esenciálních aminokyselin a zároveň kvalitních tuků

Proteinový přípravek – kvalitní, dobře a velmi rychle vstřebatelný zdroj aminokyselin.

Šunky, slanina – kvalitní zdroj bílkovin a také tuků

Mléko, bílé jogurty s vysokým obsahem bílkovin, sýry – Kvalitní zdroj bílkovin, zdroj vápníku

Ovoce – vysoký obsah vitamínu C a dalších, minerály, vláknina, rychle vstřebatelné sacharidy, které tělo po hladovce ráno a rychle přijme.

Kvalitní pečivo – zdroj pomalých kvalitních sacharidů a vlákniny

Ovesné vločky – zdroj pomalých kvalitních sacharidů a vlákniny

Oříšky – obsahují kvalitní tuky a minerály)

Avokádo – zdroj kvalitních tuků, snižuje cholesterol a výborný zdroj minerálů

 

Může vynechání prvního jídla zlepšit výsledky hubnutí?

Spousta studií naznačuje, že rozdíly mezi kardiem či tréninkem nalačno anebo po jídle nejsou nijak velké a přednostní je celkový kalorický jiný příjem a výdej (3)

Na druhou stranu dokonce riskujeme rozkládání svalové hmoty na energii, abychom dokázali efektivně dané tréninky vykonat. Tělo vždy sáhne po jakémkoliv možném zdroji, který se nabízí. Pokud tedy chceme optimalizovat budování svalové hmoty a dobrou energií pro pořádný výkon, když cvičíme po ránu, určitě doporučuji nevynechávat snídaně.

 

 


Použité materiály

https://www.rush.edu/health-wellness/discover-health/why-you-should-eat-breakfast

http://www.extracrispy.com/food/1139/the-best-breakfast-foods-for-weight-loss-according-to-science

http://www.sheilakealey.com/2015/09/16/6-healthy-breakfasts-breakfast-science/

https://www.rd.com/health/wellness/high-protein-breakfast-ideas/ 

KOMENTÁŘE
M
Michal P | 20. 01. 2018

cus na iphone v safari se ti nezobrazuji pravy okraje - kousky textu. Tak jen pro info abys vedel :)

ODPOVĚDĚT
NAPSAT KOMENTÁŘ