10.listopad

Semolinové těstoviny jsou zdravé!

posted by Aleš Lamka
SEMOLINOVÉ TĚSTOVINY A JEJICH NUTRIČNÍ HODNOTA


Vyrábějí ze semoliny, což je typ mouky z takzvané tvrdozrnné pšenice neboli Triticum durum. Tvrdozrnná pšenice se vyznačuje vyšším podílem bílkoviny a lepku.

Nutriční hodnoty na 100g za syrova
Bílkoviny 12g
Sacharidy 67g
Tuky 2g
Vláknina 6g
Energie 347kcal

Bohatý zdroj železa (ne tak dobře vstřebatelný jako ze živočišných zdrojů)
Dobrá dávka Thiaminu, Riboflavinu, Hořčíku, Kyseliny listové

Klasické těstoviny, které se vyrábí z bílé pšeničné mouky, jsou nutričně chudé a mají také vysoký glykemický index. Mohou být vaječné i bezvaječné, dodatečně doplněné o vitamíny a minerální látky, obohacené solí či dobarvované - ani to je však zdravější neudělá. V rámci, zdravé a co nejkvalitnější stravy nám zase tolik o teoretický glykemický index nejde, ale spíše o ty vitamíny a minerály, případně dobré trávení.

Semolínová mouka má vyšší nutriční hodnotu, nejen pro zvýšený obsah bílkovin, ale vyšší obsah minerálních látek. Má malinko pomalejší vstřebání a obsažený škrob se tráví pomaleji. Při pomalém trávení nedochází k tak rychlému nárůstu hladiny krevního cukru, což může pomoci lidem se špatnou citlivostí na inzulín, může na delší dobu zasytit. V dietách s vyšším množstvím jídla a při častějších porcích už tedy nemusí být ideální, protože pomalejší trávení je spíše nepřítel. Může lehce nafukovat. Pokud tedy chcete volit těstoviny, doporučuji ze všech druhů semolinové (za mě i nejchutnější), ale vždy spíše v menší míře a občas
Semolinová mouka nemá tendenci se rozvářet, proto se kvalitní těstoviny nelepí.


Zde se můžete podívat na diskuzi lidí na dané téma u mého příspěvku a instagramu:  https://www.instagram.com/p/B4Mrw_XgTfN/

KOMENTÁŘE

Buď první, kdo přidá komentář!

NAPSAT KOMENTÁŘ