28.červenec

KETO DIETA - ZÁZRAČNÁ DIETA NA HUBNUTÍ

posted by Aleš Lamka

V dnešní době je moderní. Můžeme na ni vidět všude reklamy v TV, i na netu, když jsem hledal nějaké informace, neskákalo mi tam nic jiného.

Často s tím vyskakuje šílená prášková jídla nebo drinky za tisíce korun. Je opravdu tak cool, jak všichni tvrdí? Je to nějaký zázrak pro naše tělo a hubnutí?

 

Co bychom měli vědět

Keto dieta omezuje sacharidy k 0. Tělo pak automaticky vyčerpá energii a glykogen. Jako zdroj energie pak začne používat tuky, což se na první pohled právě zdá velmi dobré.

Z jídelníčku vyřazujeme přílohy, sladkosti, ovoce, a naopak jíme hodně tuků - tučná masa, sýry, vejce, ryby, ořechy, oleje, másla, avokádo a podobně

Nesmíme přijímat moc bílkovin, jak se může na první pohled zdát, protože tělo si je umí předělat na sacharidy.

Ideální poměr makroživin by v ketodietě měl být přibližně 15% bílkovin,5% sacharidů a 80% tuků.

Reálný příklad na 2600kcal: 100g bílkovin, 30g sacharidů a 230g tuku

 

Tato dieta bude pro většinu lidí velmi náročná, což je její velký nedostatek. Musí držet dlouhodobě, tělu trvá, než překoná počáteční krize. Je to podobné závislosti. Tělo je zvyklé na cukr, sacharidy a vy mu je seberete, tak se brání. Můžete být unavení, bez energie, podráždění. U někoho jsou příznaky větší, u někoho menší. Tak či tak tělu trvá klidně i 2-3 týdny, než se přepne do keto režimu, značně naplno produkovat ketony a využívat tuky jako zdroj energie. Jakmile se tam dostaneme, můžeme teoreticky získat kupu benefitů

 

Benefity a zápory tukových diet

Teoreticky bychom měli víc hubnout, ale přesné výzkumy chybí.

Většin množství energie, které můžeme pocítit díky energii z ketonů je zdokumentována dobře.

Low carb dieta může pomoci s léčbou epilepsie.

Může pomoci s průběhem diabetes typ 2, protože tuky a nižší příjem sacharidů pomáhá zlepšovat a stabilizovat citlivost na inzulín.

Mohu vám kromě teorie potvrdit spoustu osobních zkušení a nebo zkušeností, které jsme zažil s klienty, když se snažíme najít vhodné diety pro jakýkoliv typ těla.

50% klientů, se kterými zkusím přejít na low carb jídla má velký problém na začátku, těla velmi často bojují a nálada a negativní příznaky jsou velmi těžké a nedokážou to vydržet. Druhá polovina to přijme snadno. Opravdu přibližně polovina lidí pozná benefity a druhá pozná pouze negativa a necítí se dobře. Ta půlka, které tuky sednou po nějakém čase opravdu cítí plnější energie, zlepšuje se jim síla při výkonu, zlepší se jim hubnutí, zlepší se jim opravdu i citlivost na inzulín, což poznáme tím, že po nějaké době v budoucnu mohou přejít zpátky na sacharidy a budou na nich fungovat mnohem lépe, než tomu bylo na začátku spolupráce. Pro druhou polovinu lidí si průběh představte obráceně, špatné nálady, špatná energie, horší výkony. Horší reakce pokožky, horší trávení i výsledky.

Obě skupiny, i já sám jsem poznal na startu vždy úbytek kilogramů, což je způsobeno tím, že tělo pustí glykogen, který na sebe váže vodu. Zároveň tím pádem také trpí i pump při cvičení, což pro spoustu lidí může být hodně důležitý faktor.

Závěr

Keto dieta je těžká na udržení. Musíte se na dlouhou dobu rozloučit na běžně věci, jako jsou přílohy. Rozhodně umí některé sortě lidí opravdu pomoci jak zhubnout, tak zlepšit různé zdravotní aspekty těla.

Spoustě klientů stačí dodržovat něco mezi, to znamená jen omezit počet jídel se sacharidy například na jedno až dvě za den a zbytek low carb stylem. Funguje to velmi často, velmi dobře.

Na keto dietě se chce přiživit spousta firem, protože to zní jinak, zní to zajímavě a spoustě lidí to pak opravdu bude připadat jako nějaká zázračná dieta. Zázračná dieta ale neexistuje. Každá rozumná dieta má svůj smysl, má svoje výsledky a každý si jen musí najít tu svou.

 

KOMENTÁŘE
L
Lukáš Koranda | 28. 07. 2020

Mně keto dieta pomohla od gynekomastie a celkově se mi líp funguje na tucích... není pravda, že sachry jdou směrem k 0... 50g sachrů/den není problém... aspoň ti tak nevystřeluje inzulín - nízká hladina je důležitá jak pro nabírání, tak i pro hubnutí... a spousta dalších benefitů(žádné propady nálady, absence únavy po jídle atd. je toho spousta)

ODPOVĚDĚT
P
Petr Maštalíř | 29. 07. 2020

Keto tě nezbaví gynekomastie, pomůže ti snížit procento tuku, což ti gyno opticky "schová". Máš-li ale gynekomastii, tak ti zůstane a nepomůže jakákoliv dieta, jestli ti to zmizelo, tak jsi byl asi jen oplácanější a potřeboval jsi shodit nějaké to procento tuku.

ODPOVĚDĚT
P
Pavel Stratil | 30. 07. 2020

@Petr Maštalíř: Je to jak říkáš. Spousta lidí nerozumí souvislostem a výsledky něčeho připíšou uplně něčemu jinému. Je to jako že zhubnul jsem, protože jsem ubral sachry... Ale že tím ubral 1000 kcal denně a propadl se tím do deficitu to ho nezajímá. Že by na sníženém kalorickém příjmu hubnul i na sachrech jaksi už nechápe... Plno lidí se pak uplně zbytečně trápí, nedají si pomeranč nebo jabko ale radši slížou nějakou zakysanku i kdyby se měli poblít... Přitom efektivita keto diet není a ani nemůže být potvrzená. Má svoje opodstatnění u diabetiku atd... Ale u většiny zdravých lidí je to jen otázka chutí. Asi jako když člověk bez celiakie drží bezlepkovou stravu...

ODPOVĚDĚT
L
Lukáš Koranda | 04. 08. 2020

@Pavel Stratil: Kdo žere cukr je teplej! - Filip Grznár... a já mu můžu dát za pravdu - hormony pracují líp - hlavně TST... jsem sice zatím na ketu cca půl roku, ale mám s čím srovnávat - byl jsem cca 8 let na tradiční kulturistické stravě a jíst co dvě hodiny je fakt nehodící se do života... takto se najím, když mám čas(IF) - dodržuje se na ketu mnohem líp... samozřejmě bych si nenechal radit od někoho, kdo v dané oblasti nemá výsledky - třeba od vás nebo od Aleše... Aleš rozumí klasické "stravě", ale cukry do jídelníčku kulturisty nepatří

ODPOVĚDĚT
NAPSAT KOMENTÁŘ