04.listopad

JAK PŘEKONAT CHUTĚ NA SLADKÉ V DIETĚ NA HUBNUTÍ

posted by Aleš Lamka

Jak překonat chutě na sladké

Lidi mají rádi sladké. Neustále je to k tomu táhne. Tedy většinu lidí.
Naše chuťové buňky jsou pak v nebi, nám to vyhovuje, nás to uklidní, nám to udělá dobře a tak si říkáme, proč si nedat víc.
S tím bohužel přichází několik úskalí.
Cukry, sladkosti, dortíky a podobné věci jsou z většiny rychlé sacharidy, které neobsahují vitamíny, minerály. Nedají tělu žádné mikroživiny.
Neobsahují vlákninu, čímž nijak extra nepomohou zdraví.
Rychle se vstřebají, čímž mohou způsobovat výkyvy energie kvůli vyskakování inzulínu, který je potřeba na jejich zpracování. To potom vede k výkyvům energie, horší energii, a dokonce i možnosti cukrovky. Postupem času to povede samozřejmě i k obezitě a nabírání, protože budeme méně ukládat energii do svalů, ale raději do tuku. Tím, že je to všechno rychle vstřebatelné, my nepoznáme, kolik je dost a dáváme si toho obecně víc, než naše tělo potřebuje.
Když chce člověk zhubnout, je většinou nejjednodušší zlepšit citlivost na inzulín, snížit příjem kalorií, začít jíst méně rychlých cukrů, a naopak pomalu vstřebatelné s dobrým obsahem vlákniny a minerálů. Samozřejmě i bílkoviny a tuky, ale to není pointa videa. A samozřejmě začít cvičit a hýbat se.
Jakmile odstraníme cukry, vytvoříme deficit, náš mozek začne panikařit a trápit nás. Naše oči uvidí sladkosti, budou je cítit za rohem, budou o nich přemýšlet. Prostě klasický, nekonečný a pořádný absťák, který nesmíte prohrát, pokud chcete uspět. Sám to moc dobře znám, sám to už teď před závody zažívám několik měsíců, denně.
Mám pro vás několik tipů, jak bojovat s chutěmi na sladké.

ZAŘAĎTE SLADKÉ VĚCI DO SVÉ DIETY

Máme mnoho sladkých potravin, kterým se vyhýbat nemusíme.
V rámci bílkovin to jsou proteinové přípravky. Dají se využít na pití okolo tréninku, ale i do kašiček místo jídla. Zasytí a osladí nám celé jídlo.
V rámci sacharidů to jsou například batáty. Zelenina, komplexní zdroj sacharidů, vitamínů a minerálů, který je sladký. Dá se jíst jako příloha, či kašička například s tím proteinem.
Samozřejmě tu máme ovoce. Ovoce jsou rychle vstřebatelné sacharidy, ale obsahují vlákninu, vitamíny a minerály, čímž jsou pro naše tělo v rozumné míře také prospěšné. Dokážou uspokojit naše chutě. Rád si dám občas syrové kousky anebo i tepelně upravené. Buď holé anebo do svých kašiček, zmrzlin, aby to navýšilo objem jídla, což pomůže zasycení.
Koření může být sladké, ochutit vaše jídla a povznést je na další level! Například skořice. Parádní k ovesným vločkám, parádní k některým druhům ovoce.
V rámci tuků existují oříšková másla, která mohou být slazená a tím pádem, samozřejmě v rozumném množství mohou být zařazena do diety s tím, že to může parádně pošimrat naše chuťové buňky.

SLADKÉ VĚCI OKOLO DIETY

Slazené bezkalorické nápoje, jako je například cola zero, sprite, čaje neobsahují kalorie. Dietě tedy nijak neuškodí a v rozumné míře neuškodí ničemu. Dokážou nás ale pěkně uspokojit! Mají mnoho příchutí i mnoho podob a dá se tedy mít vždy něco speciálního.
Ovocné čaje bez kalorií jsou také velmi rozumná i zdravá možnost, jak si zkrátit chvíle mezi jídly a dát si něco sladkého.
Umělá sladidla a dresingy v dnešní době existují v mnoho podobách, stejně jako například cola zero. V rozumné míře, mohou povznést naše jídlo na další level a uspokojit naše potřeby. Jen to nepřehánět, abyste nedráždili své trávení a nafouknutí.
Erythritol jako náhrada cukru. Nová věc, kterou jsem neznal. Je to cukr, stejná sladivost jako klasika, obsahuje kalorie, ale naše tělo je nevstřebá. Tím pádem neobsahuje nic a neuškodí naší dietě. V rozumné míře může opět povznést naše jídla na další level!
Vše nejde samozřejmě řešit jen tím, že budeme jíst sladké věci a usladíme se k smrti. Nekonečné kašičky, jak si sám dělám určitě nebudou vyhovovat všem, polovina věcí nebude vyhovovat všem a nebude obecně v dietě a kalorickém deficitu snadné, zbavit se těchto chutí. Jsme prostě lidi. Berte to obecně, rozumně tak, že to jde ruku v ruce všechno se vším.
Jezte hodně bílkovin. Jezte kvalitní zdravé sacharidy, kvalitní zdravé tuky. Cvičte, hýbejte se a buďte v mírném deficitu. Pěkně a dlouze spinkejte, nemějte stresy. Jídla se vám musí líbit, musí vás bavit a musí vám chutnat. Naučte tělo žít bez cukrů a nekvalitních věcí.
Zlepšete své zdraví, citlivost na inzulín, hormonální balanc.
Někomu bude vyhovovat více sacharidů v dietě, někomu více tuků. Někoho zasytí či uspokojí více toto, či tamto. Testujte, experimentujte, a hlavně se nebojte – možností máte kupu, nemusíte jíst suché kuře s rýží. Jen to musíte dělat správně a kvalitně.
Bez problémů to nikdy úplně nebude. To ale zvládnete, protože vy chcete uspět!


KOMENTÁŘE

Buď první, kdo přidá komentář!

NAPSAT KOMENTÁŘ