16.květen

JAK NA VELKÉ ŽÍLY A NAPUMPOVÁNÍ SVALŮ

posted by Aleš Lamka

Maximální žilnatost a plnost svalů 

To je věc, kterou chce každý člověk, který vstoupí do posilovny. Chce, aby mu u každého opakování svaly praskaly napuštěnou krví a žilnatost prosvítala tričkem. Cítíte se potom jako pořádný Superhuman!

Každopádně vždycky nám tohle úplně nevyjde a záleží na spoustě faktorů, které mohou tyhle věci ovlivnit. V dnešním článku a videu si vysvětlíme základní funkce a principy, které je potřeba splnit a mít, aby se tyhle věci pravidelně děly a cítili jsme se vždycky maximálně dobře.

 

Co způsobuje plnost svalů?

1) Příjem sacharidů je nejdůležitější. Sacharidy se v těle mění na glykogen, který se potom společně s vodou a dalšími minerály ukládá ve svalech. Svaly jsou potom napuštěné glykogenem s vodou, vypadají plné a tlačí na kůži. Tím to dokonce i vypadá opticky vyrýsovanější.

2) Důležitý je pitný režim. Naše tělo je tvořeno většinově z vody. I menší dehydratace může mít katastrofální účinky na naši náladu, výkony, ale právě i na plnost svalů, protože bez vody nebudou fungovat všechny následující body. Vlastně ani ten předchozí.

3) Sůl je velmi důležitý minerál, který následuje voda. Aby se mohl glykogen společně s vodou ve svalech usadit, sůl je k tomu potřeba. Doporučuji okolo 10–15 g soli denně, pokud máte zdravé srdce.

4) Draslík a hořčík – základní elektrolyty pro správné funkce našich svalů. Abychom měli správné kontrakce, náš nervový systém fungoval tak jak má a tím i naše svaly fungovaly, je potřeba mít dostatečný příjem těchto dvou minerálů, které společně se solí a vodou vytvoří dokonalý vyrovnaný systém, který bude držet vodu v našich svalech a minimálně mimo naše svaly.

5) Kalorický nadbytek. Je velmi důležité, abychom měli dostatek energie společně s dobrou regenerací pro maximální plnost našich svalů. Pokud jsme dlouhodobě v kalorickém nedostatku a snažíme se už nějakou tu dobu spalovat tukové zásoby, projeví se to mnoha způsoby. Nejenže budeme unavení, nebudeme mít náladu, ale naše výkony a plnost svalů budou klesat.

6) Stres a spánek jsou důležitý faktor, který ovlivňuje naše hormonální funkce a funkci našich svalů. Je velmi běžné, že pokud jsme delší dobu v kalorickém deficitu, kortizol roste a spánek se zhoršuje. To negativně ovlivňuje plnost svalů a naši žilnatost.

7) Kreatin, glutamin, taurin, citrulin – základní suplementy, které ovlivňují plnost a žilnatost našich svalů. Zlepšují průtok krve našimi svaly a doplňování živin, což nejen ovlivní pozitivním způsobem naše výkony, bude to ale mít i požadovaný optický projev, po kterém dnes pátráme.


 

Co způsobuje žilnatost?

1) Nízké procento tuku je základní faktor, který musí být splněný. Každý z nás má žíly, jenže nejsou většinou vidět, protože jsou schované pod vrstvou podkožního tuku. Bez toho, aniž bychom měli malé procento tuku na našem těle, se můžeme klidně stavět na hlavu, ale žíly na našem těle budeme hledat zbytečně.

2) Množství svalové hmoty ovlivňuje přímo množství a velikost našich žil. Čím více svalů budeme mít, tím pravděpodobněji budeme mít větší a viditelnější žíly.

3) Genetika určuje už od narození jak viditelně velké a na jakých místech vaše žíly budou. S nějakými věcmi bohužel nelze udělat nic. Každý z nás je v tomto směru obdařený jinak a žilnatost bude u někoho prostě viditelnější a u někoho bude viditelná méně.

4) Intenzivní, tvrdý trénink i kardio zvyšuje tep a tlak krve, zároveň odvodňuje. To jsou krátkodobé efekty, které pomohou naše žíly zviditelnit na úplně jinou úroveň.

5) Teplo roztahuje žíly, zvyšuje krátkodobě tlak a dělá tím viditelnější a naběhlejší žíly. Na sluníčku velmi často žíly vyskočí na povrch, aniž byste chápali, odkud se vzaly. Pokud si například dáte teplou vanu anebo saunu, tak společně s lehkou dehydratací jsou žíly naběhlé a viditelné ještě více, nežli na tréninku!

6) Body, které jsme řešili v rámci plnosti svalů, a to myslím úplně všechny, také ovlivňují i viditelnost našich žil. S dobrou plností svalů, hromadou jídla, dobrou náladou, odpočatým tělem a staženou vodou z podkoží naše žíly budou vidět tak, jak je to jen možné. Náš trénink bude pocitově dokonalý, svaly budou podávat neuvěřitelné výkony a my budeme zároveň spokojení s tím, co vidíme před sebou v zrcadle.

 

Přeji vám hodně štěstí ve vaší snaze. Nic si z toho nedělejte, pokud na každém tréninku a po celý den nejste v dokonalé formě s maximálně plnými svaly a neuvěřitelně vyběhlými žilami. Celý den vypadat jako superhuman nemůžeme. Ono to není ani nějak zdravé. Když už nejsme v posilovně, měli bychom relaxovat, odpočívat a naše svaly by měly být v klidu. To znamená, že by náš tep a tlak krve společně se všemi hormony by neměly být vystřelené úplně do vzduchu, abychom nonstop neustále museli pumpovat maximum krve do svalu každou sekundu po celý den. Je to o rovnováze. Někdy je potřeba klid a někdy je potřeba zažehnout motor a užít si všech benefitů!

 

Ať to roste a dělejte věci správně!

Pokud byste chtěli, jsem tady pro vás jako on-line trenér, abych vám dokázal poradit se sestavením správného jídelníčku, tréninkového plánu a celého režimu, abychom nejen nabírali svalovou hmotu, spalovali tuk, ale cítili se i dobře, jak jsme řešili v dnešním článku. https://aleslamka.cz/online-trener

 

Na video s dalšími detaily navíc na toto téma se můžete podívat zde 

KOMENTÁŘE

Buď první, kdo přidá komentář!

NAPSAT KOMENTÁŘ