08.srpen

7 způsobů jak přidat bílkoviny do každého jídla

posted by Aleš Lamka
 

Podívejte se na těchto 7 snadných způsobů, jak přidat bílkoviny do jakéhokoliv jídla - už žádné suché kuřecí!

    1) SYROVÁTKOVÝ PROTEIN

Syrovátkový protein můžete přidat do různých "bodybuilderských" jídel jako jsou ovesné vločky, celozrnné palačinky, pudink (bez tuku a cukru) a domácí smoothies.

Malá rada: Používejte buď protein neochucený nebo s příchutí vanilky. Silná příchuť jako je například čokoláda nebo cheesecake se bije s přirozenou chutí použitých potravin.

 

2) ŘECKÝ JOGURT

Řecký jogurt je plný nejen aktivních kultur, které pomáhají s trávením, ale obsahuje i bílkoviny. V závislosti na značce může 1 kelímek obsahovat 12 až 16 gramů bílkovin.

01-05-ATT-greek-yogurt-ftr

Univerzální a chutný! Řecký jogurt lze přidat do smoothies a ovesných kaší, můžete ho použít jako dresink do salátů nebo si ho dát k svačině. Stejně jako u proteinu, použijte jogurt bez příchuti nebo s příchutí vanilky.

 

3) CHIA SEMÍNKA

Chia semínka můžete přidat kamkoliv. Zkuste je přidat do jogurtu, ovesné kaše, salátu, kuřecího nebo mletého masa a ryb.

Kromě bílkovin jsou chia semínka zdrojem vlákniny a zdravého tuku.

 chia

 

4) FAZOLE

Fazole jsou známé svým vysokým obsahem vlákniny, ale mají i poměrně vysoký obsah bílkovin. V kombinaci se sacharidy, například s rýží, tvoří kompletní bílkoviny.

Fazole garbanzo, pinto, černé nebo červené jednoduše přidejte do salátů, těstovinových salátů nebo je použijte jako přílohu. 250 gramů fazolí obsahuje přibližně 20 gramů bílkovin.

beans-global-sourcing

 

5) COTTAGE SÝR

Stejně jako řecký jogurt i cottage sýr je skvělé jídlo pro budování svalů. Zkuste ho přidat do celozrnných těstovin, palačinek nebo ho zamíchejte s ovocem.

Nízkotučný cottage sýr obsahuje i vyhledávaný kasein. Kasein je zdroj pomalu vstřebatelných bílkovin. Jedno balení cottage sýru obsahuje kolem 25 gramů bílkovin a zdravou dávku vitamínu D.

 

6) VEJCE

Co je ještě možné říct o vejcích? Vysoký obsah kvalitních bílkovin, snadná příprava, téměř bez sacharidů. Vejce jsou pravděpodobně jedny z nejlepších bílkovinných potravin.

Mohou být servírována k různým jídlům. Například vařená vejce mohou nakrájená zdobit salát, celozrnný chléb nebo se mohou podávat s avokádem či rýží. Samozřejmě vejce samy o sobě mohou být výbornou svačinou.

Jedno vejce obsahuje 6 gramů bílkovin.

 

7) OŘECHY

Pohodlné, přenosné, chutné, výživné a všestranné. Za normálních okolností na ně nahlížíme jako na zdroj zdravých tuků, ale obsahují i bílkoviny. Většina odrůd obsahuje kolem 6 gramů bílkovin ve 30 gramech ořechů. Ořechy můžete přidat do mnoha jídel. Do ovesných kaší, salátů, na ryby, do smoothies nebo jogurtů.

   

Přeložila: V.

Zdroj: www.muscleandstrenght.com

KOMENTÁŘE

Buď první, kdo přidá komentář!

NAPSAT KOMENTÁŘ