25.červenec

PROKRVENÍ SVALŮ JE NUTNÉ PRO SVALOVÝ RŮST

posted by Aleš Lamka

Zažil jsi někdy ten pocit po tvrdé a dlouhé sérii, že ti svaly chtěly prasknout napumpovanou krví? Že jsi nevěděl, jak si máš sednout, jak si máš lehnout nebo jak se máš srovnat, aby ta bolest šla pryč? To je přesně to, co bychom měli vždy cítit a co nám zaručuje maximální svalový růst! 

 

Máme samozřejmě několik možností, jak budovat svalovou hmotu, ukazujeme si tento obrázek velmi často a díky tomu víme, že můžeme opravdu používat buď těžké váhy a menší počet opakování nebo i menší váhy s větším počtem opakování a kratšími pauzami, které nám právě zaručí tento pocit napumpování, který nám chce roztrhat kůži z našeho těla.

Je tedy velmi důležité být napumpovaný v rámci cvičení nebo to jde vždycky bez napumpování. Co je pro svaly a jejich růst opravdu to optimální řešení?

 

Jak napumpovat sval v rámci cvičení 

  • Správná technika a dobré zapojení svalu
  • Větší počet opakování se střední vahou, což je 12-30
  • Kratší pauzy mezi sériemi okolo 30-75 sekund
  • Musíme se přiblížit k selhání svalu
  • Zařazením intenzifikačních technik (shazovací série, cluster sety atd.)

 

Jak podpořit napumpování mimo cvičení

  • Správný spánek a dobrá regenerace
  • Správný pitný režim
  • Dostatek sacharidů ve stravě
  • Optimální příjem elektrolytů (sůl, draslík, hořčík, vápník)
  • Suplementace (L-citrulin a L-arginin)

 

Benefity napumpování svalu

  • Napumpování indikuje správnost našeho cvičení
  • Zrychlená výměna odpadních látek ze svalu
  • Zrychlený přísun živin do svalu
  • Metabolické přetížení svalu a aktivace svalové hypertrofie
  • Silnější srdce
  • Snížení stresu a psychické zdraví

 

Závěr 

Pump není vždy nutný v našem tréninku. Siloví sportovci ho nezažívají téměř nikdy a také jim roste síla, také jim rostou svaly a také je baví cvičit.

Pump je ale velmi jednoduchý ukazatel správného cvičení a spoustě lidem se ten pocit líbí. Rozhodně souvisí a jde ruku v ruce se svalovým růstem, pokud se dokážeme zlepšovat ve výkonech, cvičit tvrdě a blížit se selhání.

Stejně jako siloví sportovci mají radost z dosažení nového maximálního výkonu, tak kulturisté by měli mít radost z dosažení maximálního napumpování svalu.


 Zde přikládám video, kde rozebírám podrobně všechny jednotlivé body

KOMENTÁŘE

Buď první, kdo přidá komentář!

NAPSAT KOMENTÁŘ