Seřadit od nejstaršího
  • Petr Nikel uživatel

    Ahoj, poradil by mi někdo prosím jak vyřešit to, že mi u mrtvého tahu pořád lítá tyč dopředu a dozadu? 

    Zkouším si hrát se vzdáleností nohou od tyče, ale pořád to není ono. Je na to nějaký speciální trik, nebo jen musím pokračovat v tom, co zkouším, než najdu správnou vzdálenost?

    10. 01. 2019, 14:43
  • Tady je maximalka, myslím ze je to celkem striktní, možná malinko hlava (mohla by být víc rovně ale nechám si to zkontrolovat radši 

    Ať je to všechno dobrý ^^

    https://www.instagram.com/p/BrCWLGSntrO/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1hnpghoqgspyp

    19. 03. 2019, 14:11 | Aktualizováno 20. 03. 2019, 10:42
    Zobrazit odpovědi
  • Aleš Lamka administrátor

    Díky všem za postřehy, super!

    19. 03. 2019, 12:28
  • Mne sa to tiež niekedy stáva. Okrem techniky mrtveho ťahu, ktorá tu už bola popísaná, veľký vplyv môze mať na to

    - úchop: Skús vymeniť úchop rúk .. Ak napr v ľavej ruke držíš činku nadhmatom, skús to podhmatom, tak isto úchop vymeň aj v druhej ruke. Možno to niečo spraví, možno nie. Mne nie, keď vymením úchop tak okrem toho že lieta tyč tak aj komplet celá technika ide do prdele :D

    -topánky: Ak používaš topánky určené na beh, máš v nich omnoho menej stabilný postoj, ako v topánkach s tvrdou podrážkou. Ja som roky cvičila v bežeckých topánkach a nikdy nie inak, teraz chodím do fitka s dvoma pármi topánok, jedny mám na beh a švihadlo, druhé mám s tvrdšími podrážkami a pevnejším telom na klasické cvičenie. Obuv je veľmi dôležitá, mať obuv ktorá Ti k danému typu športu nepomáha, je ako snažiť sa rýchlostne korčulovať s korčualmi, ktoré sú stavané na rampy a triky, majú malé koliečka a pod. Môžeš sa zlepšovať, ale omnoho pomalšie a ťažšie

    --jedna ruka silnejšia, ako druhá: Hoci každý človek má jednu ruku prirodzene silnejšu ako druhú, týmto myslím disbalanciu spôsobenú cvičením. Presne s týmto mám problém - keď robím mŕtvy ťah s viac ako 45 kg, vidím v zrkadle ako sa mi pravá ruka, kde mám podhmat mierne pokrčí v lakti a činka začne lietať. Snažím sa to kontrolovať už asi rok, a stále to nie je ok. Neviem poradiť keďže som to ešte úplne nevyriešila ani vo svojom mŕtvom ťahu, ale určite mi pomáha a nastalo malé zlepšenie tým, že jednoducho to každý raz precízne kontrolujem a koncentrujem sa na to aby som ten lakeť nekrčila a nešermovala s tou tyčou, a aby som tú tyč ťahala rovnakou silou oboma rukami.

    -ploché nohy/vybočené palce - mám priečne aj pozdĺžne ploché nohy + ako bonus na oboch nohách vybočený palex tzv. Hallux valgus. Ak to nie je Tvoj prípad je to pre Teba bezpredmetné, pokiaľ ale máš niektorý z týchto nazvem to hendikepov, tak bohužiaľ, faktom je hlavne pri tých plochých nohách alebo Halluxe ak je to nejaká závažnejšia forma, že tie chodidlá nie sú proste úplne stabilné,a tým padom to ovplyvňuje (ne)prepadanie kolien, polohu bedier až po celkové držanie tela. Je to skratka dosť limitujúca vec, dobrá správa je že už máme xy tisíc videí kníh a návodov ako s tým bojovať. Tu treba brať ešte vačší dôraz na to aké topánky nosím či už pri športe alebo nešporte.

    No tak toľko moje postrehy, :)

    Zobrazit více 03. 03. 2019, 00:47
  • Petr Novák uživatel

    Mohu se také zeptat? v MT jsem začátečník (resp. asi jsem to dělal pár let blbě..).. po pár videích a návodech (t. tkadlick, ales zde atd..) si myslím že to chápu ALE:

    přepadávám dozadu - jsem vysoký, 192 cm a mám problém když se porovnám tak aby ramena nebyly před činkou, že padám na paty.. už jsem zkoušel širší postoj, trochu vytočit nohy.. mám rovná, dobře prohnutá záda atd.. ale jakmile to udělám, cítím většinu své váhy na patách ani jsem nezačal tahat.. a pak stačí trošku nakulit činku k nohám (začínám s ní nad středy chodidel) a skoro si sednu na zadek.. co stím?

    druhý dotaz - když se snažím tahat činku po nohou, tak hlavně při vracení si občas brnknu seshora do kolene - bud odřu nebo bolest jak trefím kost-chrupavku..

    díky

    27. 01. 2019, 09:04
  • Honza 232 uživatel

    Ahojte,

    já mám problém s tou první fází tahu, nejdou mi jakoby první nohy, ale záda. Vídím to hlavně z profilu v zrcadle, že se mi lehce ohne vršek zad už v první fázi, kdy to má jít hlavně nohama. Při nižších váhách to není problém, ale u vyšších si toho jsem vědom. Když se plně soustředím na vystřelení a zatlačení nohou do země, tak je to v pořádku, bohužel se na to musím hodně soustředit a nejde mi to automaticky. Tahy pořádně silově cvičím pouze něco přes půl roku, takže je jasné, že tehniku pořád ladím. Kdybyste měli nějaké rady, sem s nimi. Diky

    12. 01. 2019, 12:21
  • Vojta Žemba uživatel

    čus,

    jak už psal Aleš, základ je si pořešit postoj (aby jsi nestál zbytečně od tyče apod.). Pokud tohle máš správně, tak stačí zapojit pořádně vršek zad, aby se nestalo to, že je máš povolené, zvedneš činku ze země a kdyby ses zastavil, tak se ti tam ta činka bude houpat. Aby jsi tomuhle zabránil, musíš zapojit vršek zad (celkově křídla, trapezy, ruce). Na to jsou 2 pomůcky:

    1.- Pomyslně budeš mačkat ve svém podpaží tužku (budeš se snažit co nejvíce tlačit paže k tělu). Musíš docílit toho, že uděláš takovou mírnou externí rotaci v ramenou, tím se ti i vyšpulí hrudník a pořádně zatneš svaly, které máš.

    2.-Druhá pomůcka je, že jak chytneš tyč, tak se ji snažíš opět pomyslně v dlaních ohnout přes nohy a docílit stejného efektu (externí rotace-> vyšpulit hrudník-> zatnout záda)

    Myslím, že tímhle by jsi mohl vyřešit svůj problém nebo minimálně zlepšit kontrolu nad trajektorií tyče.

    Doufám, že ti to pomůže :)  bude fajn když tu pak napíšeš až vyřešíš svůj problém, co ti k tomu pomohlo.

    Hodně síly ve zlepšování! :) 

    11. 01. 2019, 15:31 | Aktualizováno 11. 01. 2019, 15:32
    Zobrazit odpovědi
  • Aleš Lamka administrátor

    1) Rozhodně musíš najít správnou startovní vzdálenost holení od tyče na zemi

    2) Zpevni křídla, přitáhni ruce k nohám a tím jakoby tlačíš tyč na holeně

    3) Pak už by po nich měla tyč cestovat vlastně jen nahoru

    11. 01. 2019, 12:37
    Zobrazit odpovědi