Seřadit od nejstaršího
  • Ximon X uživatel

    Zdravím, 

    som v cvičení úplný začiatočník a chcel by som sa opýtať na pár rad. 

    Prešiel som kopec videí, na základe čoho som si zvolil ako svoj tréning štýl fullbody. Mám ale problém s tým, že si nie som istý počtom cvikov na jednu svalovú partiu. Ide o to, že: Tréning by mal podľa mojich zistení trvať od 45min do max 90min a mal by byť intenzívny, čiže sa snažím dodržiavať 30s až 60s prestávky. Pri fullbody to ale znamená, že na každú svalovú partiu dokážem vykonať v tomto čase 1 max 2 cviky. Ja ale v hlave stále bojujem s pocitom, že to nie je dosť na poriadne precítenie svalstva a  jeho poriadne zničenie a to ma trochu demotivuje. Chcem sa teda spýtať čo by ste mi poradili pre maximálne výsledky. Myslíte, že by mohlo priniesť lepšie výsledky rozdelenie partií na hornú časť tela a spodnú časť tela, aby som pre každú svalovú partiu dokázal vykonať viac cvikov? Poprípade, 1 civk na malé partie a 2 cviky na veľké partie je dostatok na to, aby svaly boli dostatočne zničené a začali poriadne rásť? 

    Vezmime si napríklad triceps, ten má tri hlavy. Existujú rôzne cviky, ktoré zapájajú rôzne hlavy tricepsu a teda by som chcel vedieť, či mi výrazne pomôže to, že precvičím každú jednu z týchto hlav alebo mi stačí jeden cvik na celý triceps, pretože aj keby som precvičil vždy všetky hlavy a tým natiahol aj čas tréningu, tak výsledky by aj tak neboli až tak výrazné? Čo sa týka stravy, kalorického surplusu, rozdelenia makroživin a spánku, tak v týchto veciach mám jasno. Akurát ma trápi ten počet cvikov pri cvičení. 

    Možno je to hlúpa otázka, ale zaoberám sa ňou už dlhšie a stále som nenašiel  na to dostatočnú odpoveď, tak snáď mi to niekto skúsenejší konečne objasní  :)

    Vopred ďakujem za odpovede :) 

    Zobrazit více 29. 12. 2019, 16:06
    Zobrazit odpovědi
  • Aleš Lamka administrátor

    Ber to tak, že je možností spousta a každému sedne něco jiného a může to časem i všechno střídat. Hlavně to prostě vyzkoušej a poznej tělo.

    Fullbody má opravdu třeba jen komplexní cviky, nijak izolované. Ale zapojíš u toho většinou celé tělo nepřímo a cvičíš to 3x týdně.

    Když to pak už rozděluješ, počet v jednotlivém tréninku je větší, ale frekvence za týden je menší.

    Já obecně doporučuju procvičit rozuměn každou partii 2-3x týdně, tak silně, aby stíhala regenerovat

    31. 12. 2019, 09:03