Seřadit od nejstaršího
  • Jakub Jirsa uživatel

    Čau, nevíte někdo kdy a v jakým poměru brát jaké makroživiny (sacharidy, tuky, bílkoviny)? respektive jestli je třeba například lepší brát sacharidy dopoledne a postupem dne je snižovat. a podobně třeba z bílkovinama nebo tukama. Samozřejmě vím, že na denní době záleží, jediný problém akorát je že nevim přesně co snižovat a co zase naopak zvyšovat. také úplně přesně nevím, v jakém poměru makroživiny konzumovat. Čili budu moc rád za všechny vaše rady :))

    06. 11. 2020, 00:13
    Zobrazit odpovědi
  • Intel Pentium uživatel

    Ahoj, píšeš to brát jako suplementy... Já bych volil spíš slovo jíst. Nicméně já to dělám tak, že mám spočítané bílkoviny a tuky a sacharidy dopočítám do denního příjmu co zbyde. Bílkoviny doporučuju 1,8 - 2,4 g/kg hmotnosti, tuky minimálně 60 g, ale zároveň aby ses vešel

    do limitu 0,75-1,25 g na kilogram hmotnosti a sacharidy prostě co zbyde. Samozřejmě jestli ti víc vyhovují tuky ve stravě, tak je můžeš ještě zvýšit a o to míň budeš mít sacharidů. Nejdřív musíš taky znát svůj denní příjem kalorií a od toho se odpíchnout. Příklad 100 kg chlap s denním příjmem 2800 Kcal, 2 g bílkovin/kg, a 75 g tuku ve stravě. Takže 2g bílkovin = 800 Kcal, 75 g tuku = 675 Kcal  a na sacharidy zbyde 1025 Kcal.

    Když máš den, kdy přijmeš víc tuku, tak o to samozřejmě ponížíš sacharidy. Bílkoviny je dobré mít v každém jídle 30-40 g pro nejlepší syntézu bílkovin do svalů. Jinak během dne nemusíš sacharidy extra časovat. Když ti například vyhovuje sacharidová snídaně, tak si ji dej a jestli spíš založená na tuku, tak to taky není problém. Jen bych udělal vyjímku a sacharidy nejedl před spaním, protože se ti vyplaví kortizol a ten brání ve vyplavení růstového hormonu a správné regeneraci. 

    22. 11. 2020, 16:50