22.prosinec

BOLEST ZAD A KRKU - JEDNODUCHÉ UVOLNĚNÍ U POČÍTAČE

posted by Aleš Lamka

Často vás bolí záda, za krkem, cítíte se unavení, rozlámaní a máte špatnou náladu? Zkusíme si dnes ukázat jednoduchou věc, jak by se váš problém mohl zlepšit.

 

Díky častému sezení u počítače vystavujeme tělo nepřirozené pozici a tím pádem se zkracují svaly, které se zkracovat nemají.

  • Zkrácené hrudníkové svalstvo
  • Zkrácená křídla (latissimus dorsi)
  • Zkrácené svaly okolo krční páteře
  • Zkrácené trapézy
  • Zkrácená stehna
  • Zkrácený biceps a svaly předloktí
  • Zkrácená lýtka
  • Slabé svaly v oblasti vršku zad
  • Slabé vzpřimovače
  • Slabé zadní stehna
  • Slabé hýždě

Díky výše uvedenému zkracování partií se naše tělo začne měnit.

Záda začnou být kulatá. Ramena začnou být předsazená. Brada bude předsazená dopředu. Tyto věci mohou způsobovat mnohem více problémů, než by člověk na první pohled řekl.

  • Bolesti zad a problémy s páteří díky slabému svalstvu a nepřirozenému držení těla
  • Bolesti krku, zubů, hlavy a případné problémy s dýcháním díky předsazené pozici hlavy (brady) směrem dopředu. To může vést dlouhodobě k většímu stresu, špatné a mrzuté náladě a únavě.
  • Všechny tyto problémy omezují obyčejné lidi v životě při normálních úkonech i sportovce v posilovně. Rozhodně se tomu všemu chceme vyhnout. Chceme se cítit dobře a chceme, aby naše tělo pracovalo správně!

Jak se tak na to dívám, celkem jsme se rozjeli, že? V dnešním článku a videu nebudeme řešit kompletní problematiku protažení celého těla, jak jsem již zmiňoval nahoře. Ukážeme si dva naprosto jednoduché pohyby, které můžete vykonat přímo v práci, ve škole či doma u počítače. 

Pomocí jednoduchého protažení v sedě, případně o židli a nebo pomocí foam rolleru se tento problém dá řešit. Začněte se snažit a něco pro sebe dělat. V dlouhodobém horizontu nebudete rozhodně litovat.

 

Pro lepší představu přikládám video, kde si jednotlivé cviky představíme 

KOMENTÁŘE

Buď první, kdo přidá komentář!

NAPSAT KOMENTÁŘ